יום ראשון, 8 בפברואר 2009

Phun: לא רק כיף...

לאון מינץ

Phun התחיל בתור פרויקט מאסטר לתזה של אמיל ארנרפלדט, סטודנט לתואר שני במחלקת מדעי המחשב של אוניברסיטת Umeå, שוודיה. אך המשחק הממכר הזה זכה לקהל יעד רחב הרבה יותר מקהל ה-Science center המקומי, לו יועד הפרויקט במקור.


נוסחאות לא תראו כאן...


המפתח מגדיר את הפרויקט בתור "2D physics sandbox", אך אם להיות יותר מדויקים, מדובר למעשה במשחק דינמיקה אינטראקטיבי, שבו הציורים שלכם קמים לתחייה ומתנהגים כמו בעולם דו-מימדי אמיתי (או לפחות מאוד משתדלים).

בינתיים, חברת Algoryx Simulation מיהרה לרכוש את הזכויות וכעת ארנרפלדט מועסק שם בהמשך הפיתוח של ה"משחק".
בגרסה החדשה התווסף פקד pen-tool שמצייר שובל של האוביקט בתנועה, ו-sketch-tool שהוא פקד מתוחכם אשר מבצע פעולות תלויות-הקשר.

מטוס דו מימדי?


בעקרון, זה לא ישים. מה שכן אפשר לעשות זה פרופיל בזרימה, כאשר הזורם הוא מים שנופלים בהשפעת הכבידה.
הרעיון הוא לחבר פרופיל ל"עוקץ" (כמו במנהרה), כאשר העוקץ מעוגן במרחב ע"י ציר. כדי שהקרוסלה הזו לא תתחיל להסתובב בהשפעת הכבידה חיברתי קפיצים לעוקץ.
מה אני אגיד לכם..? מציאותי זה לא.
אז הנחת הרצף לא תקפה, ויש החזרה מהסביבה, והקפיצים לא ממדלים בצורה טובה את המציאות, ומהירות המים לא קבועה, תנאי קוטה לא מתקיים ואפקט קואנדה לא מתרחש. אבל לפחות קיבלנו שיש עילוי ולא ההפך, וזה מה שחשוב בדו"ח ניסוי...
אני משאיר לקוראים הסקרנים להוסיף זנב ולאמת את הנוסחאות של טיס 2. או שלא.

מודלים מוצלחים יותר...

עלעול קצר בתוצאות החיפוש של youtube חושף עולם מורכב ומגוון של אפשרויות.

מחשבון אנלוגי


שעון דיגיטלי-אנלוגי


מחזור קרנו (הפוך)


אקדח – הכל כולל הכל


סימולציה של מלחמה ו-3 שביתות ברצף



אין תגובות: